35.1.Хэрэглэгчийн гомдлыг дараах үе шатаар хүлээн авч шийдвэрлэнэ:
35.1.1.Аж ахуй эрхлэгч өөрөө;
35.1.2.Хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах төрийн бус байгууллага;
35.1.3.Монополын эсрэг газар.
35.2.Аж ахуй эрхлэгч хэрэглэгчийн гомдлыг урьдчилсан байдлаар хүлээн авч, шийдвэрлэх бөгөөд дараах чиг үүргийг хэрэгжүүлнэ:
35.2.1.хэрэглэгч нь бараа бүтээгдэхүүн, ажил, үйлчилгээний аюулгүй байдал хангагдаагүй, гэрээтэй холбоотой асуудлаар аж ахуй эрхлэгчид гомдол гаргасан бол аж ахуй эрхлэгч нь гомдлыг хуульд өөрөөр заагаагүй бол ажлын 5 хоногийн дотор шийдвэрлэх үүрэгтэй;
35.2.2.Хэрэглэгчээс ирүүлсэн гомдлыг дээрх хугацаанд шийдвэрлэх боломжгүйд хүргэсэн хүндэтгэн үзэх шалтгаан үүссэн бол гомдлыг шийдвэрлэх хугацааг хойшлуулахаар хэрэглэгчтэй тохиролцож болно. Хэрэглэгч нь ийнхүү тохиролцохоос татгалзах эрхтэй;
35.2.3.Аж ахуй эрхлэгч нь энэ хуульд заасны дагуу гаргасан хэрэглэгчийн шаардлагыг хэрэглэгчтэй тохиролцсон хугацаанд биелүүлэх үүрэгтэй бөгөөд тохиролцож чадаагүй эсхүл хэрэглэгч хугацаа тогтоогоогүй бол энэ хуулийн 35.2.1-д заасан хугацааг нэг удаа ажлын 5 хоногоор сунгана;
35.2.4.хүнс, түргэн муудах, хадгалах болон хэрэглэж дуусах хугацаа нь богино хугацаатай бараа бүтээгдэхүүний гомдлыг даруй шийдвэрлэнэ;
35.2.5.импортын бүтээгдэхүүний чанар, аюулгүй байдалтай холбоотой хэрэглэгчийн гомдлыг худалдагч хүлээн авч, үйлдвэрлэгч эсхүл албан ёсны гэрээт борлуулагч, импортлогчоор даруй шийдвэрлүүлнэ. Худалдагч энэ хуульд заасан гэрээг импортлогч, албан ёсны гэрээт борлуулагч, үйлдвэрлэгчтэй байгуулаагүй бол хэрэглэгчээс гаргасан гомдлыг өөрөө шийдвэрлэж, бүтээгдэхүүний чанар, аюулгүй байдлын улмаас хэрэглэгчид учирсан хохирлыг Иргэний хуульд заасны дагуу арилгах үүрэгтэй.
35.3.Хэрэглэгч нь энэ хуульд заасан үндэслэлээр эсхүл аж ахуй эрхлэгч хуульд заасан хугацаанд гомдлыг нь шийдвэрлээгүй эсхүл шийдвэрийг нь хэрэглэгч эс зөвшөөрвөл хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах төрийн бус байгууллагад гомдол гаргаж болох бөгөөд төрийн бус байгууллагаас дараах чиг үүргийг хэрэгжүүлнэ.
35.3.1.эвлэрүүлэн зуучлах;
35.3.2.гомдол, мэдээллийг хүлээн авч зөвлөгөө, мэдээлэл өгөх;
35.3.3.аж ахуй эрхлэгч, хэрэглэгчээс тайлбар авах, шаардлагатай мэдээллийг гаргуулан судлах;
35.3.4.хэрэглэгчид эрх зүйн туслалцаа үзүүлэх, зөрчигдсөн эрх, ашиг сонирхлыг хамгаалах зорилгоор аж ахуй эрхлэгчид шаардлага хүргүүлэх;
35.3.5.шүүхэд төлөөлөн нэхэмжлэл гаргах.
35.4.Хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах төрийн бус байгууллага дараах тохиолдолд гомдол, мэдээллийг хүлээн авахаас татгалзаж болно.
35.4.1.гомдол, мэдээлэл нь энэ хууль болон бусад хуульд заасан хэлбэр, бүрдүүлбэрийн шаардлага хангаагүй;
35.4.2.гомдол, мэдээллийн үндэслэл, шаардлага тодорхойгүй;
35.4.3.гомдлыг энэ хуульд заасан хэрэглэгч биш этгээд гаргасан;
35.4.4.гомдол, мэдээлэлд дурдсан үндэслэл нь энэ хуульд заасан хэрэглэгчийн эрхэд хамаарахгүй;
35.5.Гомдол, мэдээллийг хүлээн авахаас татгалзсан бол татгалзсан үндэслэлийг гомдол, мэдээлэл гаргагчид мэдэгдэх бөгөөд хуульд заасан шаардлагыг хангуулан дахин хүлээн авч болно.
35.6.Монополын эсрэг газар нь хэрэглэгчээс ирүүлсэн гомдол, мэдээллийг Иргэдээс төрийн байгууллага, албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл, гомдлыг шийдвэрлэх тухай хууль болон энэ хуульд заасан үндэслэлийн дагуу хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах төрийн бус байгууллагад шилжүүлнэ.
35.7.Хэрэглэгчийн гомдлыг зөрчил шалган шийдвэрлэх журмаар шийдвэрлэнэ.
35.8.Дараах шаардлага хангаагүй бол хэрэглэгчийн гомдлыг шалтгаан нөхцөлийг заан буцаана.
35.8.1.гомдол, мэдээлэл нь энэ хуулийн 35.4-т заасан шаардлага хангаагүй;
35.8.2.гомдол, мэдээлэл нь Иргэний хуульд заасан гэрээний маргаантай холбоотой бол хэрэглэгчид шалтгаан нөхцөлийг заан буцаана.
35.9.Монополын эсрэг газар нь хэрэглэгчдийн нийтлэг эрх, ашиг сонирхол хөндөгдсөн болон гомдол, мэдээллийн давтамж, тоон судалгааг үндэслэн хяналт шалгалт хийнэ. Хяналт шалгалтыг энэ хуулийн 7 дугаар бүлэгт заасан журмын дагуу явуулна.